Akrobatiaa

Akrobatiaa
Koko koulumme oppilaat eskarista kuudenteen luokkaan ovat jakautuneet ryhmiin omien mieltymystensä mukaan. Mukana on akrobaatteja, jonglöörejä, klovneja, "yksipyöräilijöitä", tanssijoita, taikureita, hulavannetaitureita ja paljon paljon muuta.

Yksipyöräisellä ajoa

Yksipyöräisellä ajoa
SIRKUSHARRASTUS LISÄÄ oppilaiden keskittymiskykyä. Se edellyttää sisua ja sitkeyttä, kasvattaa kärsivällisyyttä ja epäonnistumisen sietoa. Se antaa uskoa ja luottamusta omiin mahdollisuuksiin sekä opettaa löytämään turvallisen tekemisen rajoja ja ylittämään omat rajat. Se tarjoaa onnistumisen iloa ja yhdessä ryhmässä toimimisen myönteisiä kokemuksia. Se luo pohjaa lapsen itsetunnon kehittymiselle. Haimme, mutta emme saaneet apurahoja projektiimme. Osin sen vuoksi päädyimme yhteen maksulliseen esitykseen vanhempien kevätjuhlan lisäksi.

perjantai 29. huhtikuuta 2011

kuudennen luokan ajatuksia projektista

Akrobatia

"Olemme tehneet kaikkea mukavaa ja kylmäpäistä. Hauskinta on ehdottomasti ollut kaikki hypyt ja voltit. Vaikeinta on ollut olla ajattelematta mitään ennen volttia. Jos alkaa ajattelemaan jotain huvittavaa hyppy menee täysin nenälteen. Olen oppinut paljon akrobatiaryhmässä, mutta kaikkein mukavinta on ollut oppia hyvä yhteishenki. Mukavaa on ollut." ~Patrik
"Hauskinta on ollut että ei ole tarvinnut opiskella :) Olen oppinut temppuja trampoliinillä" ~Aatu

Yksipyöräisellä ajo:
"Aluksi oli vaikeaa, enkä meinannut oppia pysymään pystyssä saati ajaa sillä, mutta kun aloimme harjoitella aamuvälituntisin päivittäin opin ajamaan. Nyt osaan jo karusellinkin. Se on tosi kivaa kannattaa kokeilla. Haastavinta on mielestäni ehkä käännökset ja karuselli oli myös hankalaa. Olen oppinut ajamaan yksipyöräisellä." ~Emmi
"Hauskinta on ollut huomata, että pystyn ajamaan ilman aikuisen tukea. Haasteena on ollut pysyä pystyssä. Olen kaikenkaikkiaan oppinut hyvin pyöräilemään."
"Minusta on hauskinta ollut se, että koko koulu tekee tätä sirkusprojektia. Alussa yksipyöräily oli todella haastavaa, mutta opin sen todella nopeasti :) Nyt osaan jo todella hyvin! Olen oppinut ajamaan yksipyöräisellä, ja sen että isolla ryhmällä saa ison ja upean esityksen! Kiitos että luit minun juttuni meidän blogista." ~Amanda

Klownit
"Klowneissa hauskinta on ollut luultavasti vaatteet ja esitykset. Haastavinta on toisten esitysten katsominen, kun ei malttaisi istua. Olen oppinut maalaamaan klownimaalauksia. Se oli kivaa."
Tanssi
"Kivointa siellä on kun saa harjoitella ja oppia uusia liikkeitä. Uusien liikkeiden oppiminen on ollut joskus haastavaa, koska en ole tanssinut ennen."
"Aluksi meidän piti itse keksiä tanssi Mohombi Bomby ride -biisiin. Me emme keksineet kun alun ja siihen se sitten jäi. Kerroimme Tarjalle asiasta ja hän kysyi, että haluaisimmeko apua Tarjan tyttäreltä Riinalta. Riina tuli apuun ja vaihdoimme biisiksemme Willow Smith - I whip my hair. Se on tosi hyvä biisi ja Riina näytti koreografiaa ja me opeteltiin sitä. Hieno tanssiesitys ja nyt sitä harjoitellaan kovasti. KIITOKSET RIINALLE :) "  ~Carola
"Hauskinta on ollut oppia uusia tanssiliikkeitä. Riinan opetus oli myös tosi mukavaa. Uusien tanssikuvioiden muistaminen on joskus haastavaa. Olen oppinut tanssimaan ryhmässä musiikin mukaan" ~Jenna
"Monitoimimehet"
"Minä teen sirkuksessa monia eri temppuja diabolon kanssa ja trampalla. Hauskinta on ollut kun voi olla pois tunnilta, mutta muuten on ollut kivaa tehdä voltteja. Kaikki tuntuu hauskalta ja helpolta. Käytän myös taitoja jotka olen oppinut kauan sitten" ~Roope
"Kaikki on ollut hauskaa ja helppoa! Olen oppinut voltin kunnoolla ja uusia diabolotemppuja"
"Olen oppinut klovnina oloa, maskien tekoa ja uusia diabolotemppuja. Hauskinta on ollut klovniharkat. Mielestäni vaikeaa on ollut uudet diabolotemput."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti